Аудиторна робота викладача
У стародавні
часи знання були надбанням невеликої групи населення і мали сакральний
характер. Для ранньої античності є характерною усна форма передачі знання і
тільки гідним. Так, Сократ не залишив жодної письмової праці. Олександр
Македонський дорікав Аристотелю за
опублікування усного і прихованого вчення, призначеного тільки для небагатьох
обраних. З часом знання викладаються у письмовій формі, але одним із
основних видів занять у давньогрецьких школах є бесіда.
В
середньовічних університетах застосовуються лекції (лат. Lectio - читати)
в аудиторіях (лат. Auditorium –
місце для слухання). Професор читав книгу і надавав пояснення. Поряд з цим
характерним є проведення диспутів.
У
сучасному інформаційному суспільстві конспект студента перестав бути єдиним
джерелом знань, а викладач став лише одним із учасників навчального процесу.
З
огляду на викладене, видається доцільним запропонувати більш широко
застосовувати у навчальному процесі нетрадиційні види лекцій: лекцію-бесіду і
лекцію-диспут.
Лекція-бесіда
допускає запитання студентів і висловлювання ними власних думок. У результаті
впливу викладача на аудиторію лекція-бесіда може перетворитись на
лекцію-диспут. У процесі диспуту бесіда набуває полемічного характеру,
відбувається зіткнення думок і пошук аргументів для поглибленого аналізу
проблеми.
|